Monday, March 21, 2011

GAMBAR-GAMBAR TEKNOLOGI (sambungan)



(8) KAMERA PENGINTAI CANGGIH MODEL PEMETIK API

Spefisikasi lighter SPYCAM:

* Memory 4GB

* Plug And Play USB ( USB Dan Spycam 1 Badan)

* Video Format : AVI

* Image Format : 640x480 High Resolution

* Battery : DV-5V ( Directly Charge)

* Voice Recording: Di Dalam Jangkauan 15 Meter Persegi Secara Bersamaan

* Photo Format : Pixel 1280x1024 JPEG Format

* Recommended Player Storm Player / Kmplayer/ Mplayer/ Other Multiformat Media Player.

* Realtime Video/ Photo Recording

* Boleh Juga Jadi Webcam / USB 4GB





(9) POCKET PEN CAMERA

Pocket Pen Camera ini merupakan peralatan canggih untuk merakam video dan audio, dimana kameranya tersembunyi di dalam pulpen, sehingga sesuai digunakan untuk kegiatan merakam objek tanpa dicurigai. Rakamannya dapat juga berfungsi sebagai flash-disk untuk menyimpan data. Spy Pen ini menggunakan built-in Recharegeable Lithium battery. Hasil rakaman menggunakan format AVI (352×288 pixel), yang dapat dilihat secara langsung di komputer.

Pocket Pen camera ini merupakan peralatan cangih yang didalamnya terdapat sebuah kamera tersembunyi lengkap mikrofon hardisk yang dapat merakam audio dan video secara rahsia. Model dan bentuknya elegan, sangat sesuai digunakan untuk hal-hal penting seperti perjanjian, negotiasi, jual beli, dokumentasi dan lain-lain. Kamera ini juga boleh juga dijadikan sebagi alat bukti dalam bentuk dan gambar serta suara hasil rakaman video menggunakan format AVI(352X 288).





(10) DOUBLE SLIDED CONTROLLER

Alat ini sekali pandang adalah seperti sebuah trombone elektroinik. Dicipta oleh Tomas Henriques, alat ini dimainkan oleh 2 tangan yang memegang sebuah kontroller seperti alat game. Dengan gerakan tertentu pemain boleh mengeluarkan bunyi yang berbeza.





(11) BRIGHT WALK

Ada alasan yang sangat tepat mengapa kasut berikut diberi nama Bright Walk. Ianya disebabkan kasut ini memiliki sebuah sensor Piezo-electric yang boleh mengubah bentuk ketika berjalan atau berlari menjadi sebuah energi statis di mana energi tersebut boleh digunakan untuk menghasilkan cahaya. Selain itu, kasut ini juga dikatakan memberikan lebih keselesaan kepada para pengguna.

No comments: